K+DF

De Konservative og Dansk Folkeparti inviterer til politisk debat – på stranden

Søndag den 12. september fra 10.00 til 12.00 inviterer Dansk Folkeparti og Det Konservative Folkeparti – begge partier fra byrådet i Solrød Kommune – til en særlig slags politisk debat. Det foregår nemlig på stranden i Solrød, og alle interesserede er velkomne til at komme og deltage.

Partierne oplyser, at det fælles debatarrangement indikerer et øget samarbejde mellem Det Konservative Folkeparti og Dansk Folkeparti i Solrød Kommune:

“Vi samarbejder med alle dem, der vil samarbejde med os. Vi har et godt og frugtbart samarbejde med Dansk Folkeparti her i kommunen, og vi vil gerne være fælles om flere af de udfordringer, vores kommune står overfor,” siger Jan Færch, der er konservativ gruppeformand og borgmesterkandidat.

Brian Mørch, der sidder i byrådet for Dansk Folkeparti, stemmer i:

“Det er valgår, og vi skal i gang med de årlige budgetforhandlinger, så vi søger selvfølgelig den indflydelse, som vi skal, og som vores vælgere forventer af os. Det gælder også i samarbejde med de lokale konservative, som vi deler mange holdninger med.”

“Vi mødes ved Strandløven klokken 10.00, og så går vi en tur langs stranden og debatterer mulighederne og udfordringerne for Solrød Kommune set fra strandsiden. Vi tager gerne imod forslag til debatemner, men derudover har vi også selv masser af ting at tale om,” understreger de to byrådsmedlemmer i en fælles udtalelse.

De to partier oplyser desuden, at det er forhåbningen og ambitionen, at den politiske debat på stranden munder ud i et fælles politisk forslag, så der udover debat kommer noget konkret politik ud af arrangementet.