Konservative i Solrød vil involvere unge mere i det politiske arbejde

Det Konservative Folkeparti i Solrød modtager jævnligt gode idéer og forslag fra voksne og ældre borgere i Solrød Kommune, men det er også vigtigt, at børn og unge bliver hørt, mener partiet, der nu foreslår at involvere de unge mere for at høre deres idéer og forslag til det politiske arbejde.

Det nye forslag kommer fra de to konservative byrådskandidater Jeff Duckett og Morten Bach-Petersen, der begge har arbejdet med unge i over 20 år – Jeff som lærer i Ung Solrød (ungdomsskolen) og Morten som folkeskolelærer og SSP-konsulent.

“Børn og unges meninger og idéer er en kæmpeinspiration,” fortæller Jeff Duckett og fortsætter:

“Den gamle skaterbane i Havdrup blev faktisk til, fordi en teenager fik kommunen med på idéen.”

Derfor vil Konservative i Solrød allerede fra næste år – hvis interessen er der – prøve at gøre det til en tradition at lave uformelle årlige arrangementer i skiftevis Solrød og Havdrup, hvor politikerne mødes lokalt med de unge for at høre, hvad de har af ønsker og tanker. Det kunne være flere eller andre fritidstilbud, nye legeredskaber i skolegårdene, eller at Børn og Unge-rådgivningen kan kontaktes om aftenen og i weekender.

“Vores unge i kommunen har seriøse og velovervejede tanker og forventninger, som vi absolut mener, vi skal tage seriøst. Herefter må vi så se, hvad der rent faktisk er muligt at realisere,” siger Morten Bach-Petersen.

Morten Scheelsbeck, der sidder i byrådets familie- og uddannelsesudvalg, supplerer: “Børn og unge SKAL føle, at de bliver taget alvorligt af politikerne, og at deres mening også tæller. Hvis vores tiltag kan være bare en lille hjælp til dette, vil det være helt fantastisk.”